Wysyłka

Dostawa

  • Wybór sposobu doręczenia przesyłki z listy, którą sklep dysponuje należy do Klienta.
  • W chwili złożenia zamówienia Klient jest informowany o możliwych sposobach, koszcie i deklaratywnym czasie doręczenia przesyłki.
  • Sposoby doręczenia przesyłki zależą od jej wagi, wybranej formy płatności, a także innych specyficznych parametrów zamówienia. To powoduje, że niektóre sposoby doręczenia przesyłki mogą być niedostępne dla Klienta w chwili złożenia zamówienia.
  • Po przejściu do etapu finalizacji zamówienia Klient potwierdza wybór ceny produktów i kosztów dostawy.
  • Deklaratywny czas doręczenia przesyłki uzależniony jest od wybranego przez Klienta rodzaju usługi oraz firmy realizującej dostawę.
  • Sklep nie ponosi odpowiedzialności za wydłużenie czasu dostawy.
  • Na wniosek Klienta (wiadomość e-mail, telefon) sklep może zwrócić się do firmy realizującej dostawę w celu wyjaśnienia problemów związanych z przekazaniem przesyłki.

 

 Koszty dostawy

Usługa Przedpłata Pobranie
Paczkomaty 11,50 zł  
Paczka w Ruchu 8,50 zł  
Punkty odbioru DHL 13,50 zł  
Kurier Inpost 15,00 zł 18,50 zł
Kurier DHL 16,00 zł 19,50 zł

 

 

 Porównanie usług

Rodzaj usługi Opis Czas Uwagi
Paczka w Ruchu Transport paczki do 10 kg pomiędzy kioskami własnymi lub punktami partnerskimi. Usługa realizowana jest najczęściej w ciągu 4-6 dni roboczych. Przesyłka czeka na odbiór do 7 dni. Nie zaleca się tej usługi w okresach występowania bardzo niskich lub bardzo wysokich temperatur. Przesyłki w nocy przechowywane są w metalowej skrzynce na zewnątrz punktu łącznie z dostarczaną prasą.
Paczkomaty Transport paczek o wymiarach A, B, C do automatycznych skrzynek odbiorczych. Usługa realizowana jest najczęściej w ciągu 1-2 dni roboczych. Przesyłka czeka na odbiór 48 godzin. Nie zaleca się tej usługi w okresach występowania bardzo niskich lub bardzo wysokich temperatur.
DHL punkty odbioru Dostawa do wskazanego w zamówieniu punktu odbioru. Usługa realizowana jest najczęściej w ciągu 1-2 dni roboczych. Przesyłka czeka na odbiór do 7 dni. Do dyspozycji jest ok. 6500 punktów odbioru. Paczki przechowywane są w pomieszczeniach, które nie są wrażliwe na temperaturę zewnętrzną.
Kurier Inpost Dostawa do miejsca docelowego wskazanego przez odbiorcę. Usługa realizowana jest najczęściej w ciągu 1 dnia. Informacja o dostawie wysyłana jest wyłącznie mailowo z określeniem dnia dostawy. Nie są określone sugerowane przedziały godzinowe. Usługa realizowana jest najczęściej w ciągu 1-2 dni roboczych. Po dwukrotnej nieudanej próbie doręczenia paczka wraca do nadawcy. Możliwe jest przekierowanie przesyłki do paczkomatu lub punktu odbioru paczek korzystając z linka w wiadomości email Inpostu przed próbą doręczenia.
Kurier DHL Dostawa do miejsca docelowego wskazanego przez odbiorcę. Usługa realizowana jest najczęściej w ciągu 1 dnia roboczego. Informacja o dostawie wysyłana jest na maila i sms z określeniem dnia i prawdopodobnego przedziału czasowego. Po nieudanej próbie doręczenia paczka może zostać przekierowana do najbliższego punktu odbiorczego (Żabka, Inmedio, itp.) o czym informowany jest odbiorca. W każdej chwili odbiorca samodzielnie może przekierować paczkę za pomocą strony internetowej do sąsiada, do punktu odbioru i zmienić datę dostarczenia.

Informacja przed doręczeniem (PDI)

Powiadomienie elektroniczne oraz telefoniczny kontakt Kuriera DHL Parcel z odbiorcą przesyłki w dniu doręczenia. W ramach tej usługi nadawca dodatkowo zezwala na doręczenie przesyłki pod adres wskazany przez odbiorcę, inny niż ten na liście przewozowym (w obrębie terminala doręczającego). Jednocześnie odbiorca będzie mógł skorzystać z usługi Przekieruj Paczkę.  

Kurier DHL, lider na rynku przesyłek ekspresowych, wprowadził nową usługę dodatkową dla przesyłek krajowych – Informacja przed doręczeniem (PDI). Dzięki wdrożonym rozwiązaniom systemowym, cały proces jej realizacji jest monitorowany i kontrolowany.

Na czym polega usługa Informacja przed doręczeniem (PDI)?

Usługa (dla klientów naszego sklepu wliczona w cenę dostawy) zapewnia wcześniejszy proaktywny kontakt z odbiorcą przesyłki, jeszcze przed jej dostarczeniem przez kuriera. Tuż po nadaniu przesyłki do odbiorcy wysyłany jest sms z informacją o jej planowanym dostarczeniu. SMS zawiera także użyteczne dla odbiorcy informacje, np. o wysokości kwoty pobrania. Ponowny kontakt ma miejsce w dniu dostawy. Kurier DHL Express kontaktuje się z odbiorcą i ustala porę doręczenia przesyłki. Wtedy też, bez dodatkowych formalności, odbiorca może wskazać inny adres niż ten, podany na liście przewozowym. Gdy doręczenie pod zmieniony adres będzie realizowane przez kurierów z tego samego terminala, nie jest naliczana dodatkowa opłata.

Korzyści dla Klientów

Informacja przed doręczeniem (PDI) oznacza korzyści zarówno dla nadawcy jak i odbiorcy przesyłki. Wcześniejsze ustalenie czasu i miejsca dostawy z kurierem daje odbiorcy możliwość lepszego zaplanowania czasu i przygotowania się na odbiór przesyłki, a w przypadku usługi Pobranie i zwrot należności (COD), przygotowanie odpowiedniej kwoty. PDI wspiera wzajemne rozliczenia między odbiorcą a nadawcą. Większa skuteczność dostaw za pierwszą próbą to szybszy zwrot pobrania na konto nadawcy.

Jak jest realizowana usługa Informacja przed doręczeniem (PDI)?

DHL Express przygotował rozwiązania systemowe, dzięki którym cały proces jest na bieżąco śledzony i kontrolowany. Każdy kontakt z klientem jest odnotowywany przez kuriera na przenośnym skanerze (hand held) i zapisywany on-line w systemie DHL. Konsultanci Contact Center na bieżąco śledzą ich przebieg. W przypadku, gdy klient nie może odebrać telefonu, kontakt jest ponawiany „do skutku”. System ma ustalone także opcje przypominania o kontakcie, pokazujące się na przenośnym skanerze kurierskim. Jeśli telefon odbiorcy podany na liście przewozowym nie jest prawidłowy, konsultanci DHL Express dzwonią do nadawcy i ustalają prawidłowy numer. W systemie zapisywane są wszystkie informacje o podejmowanych kontaktach.  

 

 

Dynamiczne Przekierowanie przesyłek kurierskich Inpost

Dynamiczne Przekierowanie to darmowa usługa, dzięki której zmierzająca do Ciebie paczka kurierska, może zostać przekazana do pobliskiego Paczkomatu albo Punktu Obsługi Paczek. Co ważne – dzieje się tak jedynie na Twoje życzenie.

Czym jest Paczkomat? 

Paczkomat to urządzenie dostępne 24/7, z którego odbierzesz przesyłkę szybko, wygodnie i bez kolejki.

Czym jest punkt odbioru? 

To stacjonarna placówka InPost albo punkt w sklepie partnera, czynny w określonych godzinach.

Jak skorzystać z usługi Dynamiczne Przekierowanie? 

Czekasz na paczkę kurierską? Otrzymasz od nas wiadomość mailową oraz SMS, w których poinformujemy Cię, że Twoja przesyłka jest już w drodze. To właśnie w tych wiadomościach odnajdziesz link do strony, na której będziesz mógł podjąć decyzję o przekierowaniu.

Czy usługa jest darmowa? 

Tak, Dynamiczne Przekierowanie jest usługą całkowicie darmową.

 

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel